Det Turkosa Monstret

Alla inlägg under juli 2011

Av Det Turkosa Monstret - 24 juli 2011 16:22

I mon ska vi åka iväg upp mot norrland till och kommer vara iväg i typ tre veckor, så det blir antagligen inga blogginlägg under den tiden.. Och jag vet att jag inte bloggat något på typ 1000000..*hundra år senare*..0000 år men jag har inte haft tid riktigt, kom hem i torsdags och jag har varit tvungen att packa cog städa och fixa med massa andra as tråkiga saker..-.- Och dem sisssta kvällarna hos mormor så åskade det, och när det inte gjorde det kollade vi på film, så.. det blev inget då heller:/ MEn så fort jag får tillgång till en data så ska  jag blogga, lovar;)

PeAcE<3 

Av Det Turkosa Monstret - 18 juli 2011 10:59

Nu blir det ett låååångt inlägg med massor med bilder(y) I typ förrgår eller något var vi och hälsade på mammas kusin, Anika, hon är konstnär;) Vi kollade på hennes tavlor och fikade och lite sånt:) Tänkte att jag lägger upp lite bilder på hennes tavlor, tog över tvåhundra så alla blir det inte..;) Men alla bilder är inte så tydliga, det var lite dåligt ljus vid vissa ställen-.-              

Nog en av jordens finaste klockor, enligt mig;) Så bra gjord!

                  Hon kan värkligen måla hästar! och kolla in djupet, tavlan med enhörnings familjen kändes det nästan som att man skulle kunna gå in i tavlan, coolt! ^^

        Lite  vintrig bild kke, men den är riktigt fin faktist, massa med fina detaljer och mycket liv<3

          Min favvvvo bild;) Den är sååå fin;) <3

  Den blev otroligt suddig, tyvär-.- men den är rolig:) Typ musa-lisa x)         Sööwt noosar<3

Jag fattar inte hur hon kan ha gjort den här!     Suddig-.-     Hon har suttit och broderat detaljer.. wow!               Bilden tog typ två veckor att göra..! :p

Det kommer kke mer bilder ifrån hennes utställning och bilder ifrån när jag var vid havet och åkte båt och lite så..:) Men det får bli i mon kväll eller något isf, nu har jag suttit och laddat upp bilder i typ 1 och en halv timme, det tar värkligen tid!-.-

Peace<3


Av Det Turkosa Monstret - 14 juli 2011 16:30

                       

Nu har jag ju fått kortläsaren(y) Så detta är några bilder ifrån en utställning som jag var på på vägen hem till mormor(y) Cool faktist:) hahah och vet ni en sak? Han som gjort dem är min mormors bror! 8) hehe, skummmmmmmmmmmmt..? men han är faktist väldigt duktig:)

Kommer nog fler bilder i mon, det ärju inte säkert att jag har tid att blogga..

Peace<3

Av Det Turkosa Monstret - 14 juli 2011 09:49

I dag ska jag äntligen få en kortläsare(y) Eller a få låna ;) Så det kommer antagligen bli lite bilder i kväll, det beror på ifa det kommer åska eller inte ikväll.. det är typ as regnit här-.- Det hade inte vart regn på flera veckor innan det att jag kom hit, jag kom med regnet, yippiiii..?-.-

Det gör ont i min tå! Igår var jag och gick i skogen, skulle kolla på solnedgången(y) Den var as vacker!! :) Om ni inte sett en solnedgång ngn gång så måste ni göra det!:)

Ifa, på vägen hem vare typ as mörkt så jag gick in i en pytteliten stubbe som stog mitt i stigen-.- morr! det gör asa on helaa tån är typ uppsvullen och jag kan inte stödja på tåna, så jag går typ helt efterblivet nu-.- Hahah så typist mig asså!x)

Jaja, när det blir vackrare väder ska vi åka till en bil kyrkogård(y) Där ska jag fota mycket! :)

Och juste om det är någon av er som försöker få tag på mig, så har jag ingen teckning alls här ute, så jag kommer inte ens få era sms, om ni skickar några-.- Känner mig väldigt soceal här..?

Peace<3

Av Det Turkosa Monstret - 10 juli 2011 21:08

Nu är jag framme i Småland(y) Har tagit massa foton idag som jag hade tänkt att jag skulle lägga upp i dag men det finns ingen kortläsare här, så jag kan inte ladda över bilderna i datan..:/ så jag får vänta med det tills i Augusti.. Augusti! Jag kommr inte hem förens typ vecka 32 eller något! Det känns riktigt skumt.. Men det kke kommer bilder senare om jag får tag på en data med kortläsare, ja får se;) Men jag kommer antagligen uppdatera endå, utan bilder:) Men det beror så klar på ifa det finns något att skriva om;) Har med ett USB minne med lite bilder på så det kommer antagligen lite bilder om någon dag eller så(y)


                                                  

Jag vet att dem är små.. det är för att jag laddade upp dem i februari, men det blev misslyckat som ni ser så jag struntade i att  ladda upp dem. Vissa av dem har jag lagt upp som stora med, det vet jag. :)

Peace<3

Av Det Turkosa Monstret - 10 juli 2011 13:14

Ska åka till småland i dag;) Ska va hos min mormor i typ 2 veckor(y) Så det kke inte kommer så mycket uppdateringer på länge nu, bara så ni vet..


Idag fick jag hem Stora boken om Nemi!!<3 Whiii!:)

 

Överlycklig* :p

Pece<3

Av Det Turkosa Monstret - 4 juli 2011 22:39

Har vart hos Elsa i dag(y) Eller typ ikväll, åkte dit vid typ halv 6;) Vi fotade lite men jag fick inte en endaste bra bild! :/ Blö. Men i går så satt jag med ett bildprogram  som jag fick med när jag köpte kameran och redigerade massa bilder.. (y) Tänkte att det kke var värt att lägga upp några, så att jag läger upp något värt att titta på-.- Ganska kul program faktist;)

      Mitt hår lyserx)


PeAcE<3

Av Det Turkosa Monstret - 3 juli 2011 16:57

Nu har The hillywoods parody på harry potter kommit... Kollade på den i dag, men blev faktist lite besviken:( Dem har gjort om "Friday" och hela videon är en musikvideo, skrattade inte, visst jag log lite men det va la allt :/ Saknar Episoderna som dem började med, dem var mycket bättre!

Den var ju skickligt gjord, med mycket ifrån filmen men om man inte sett den blir det nog inget roligt alls..

Av någon andledning så går det inte att lägga upp videon, men om ni vill se den så får ni väll helt enkelt gå in på deras hemsida.

Peace<3

Presentation


Detta är en blogg om lite allt möjligt, mest foton men annat med:) Hoppas du gillar det^^

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Hur tycker du att mina bilder är? (Dem jag har tagit själv)
 Dom är superfina!
 A, dom är väll ok...
 Fina.
 Inget speciellt
 Blöörk! Fula!
 Eh, inte fina men inte superful heller.
 nej.
 Dum fråga, det får du väll avgöra själv

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards